facebook pixel מדריך: מבנה עלויות של שירות TPL - www.mahsan.co.il
Main logo הזמנות מתקבלות דרך האתר
אפשר ליצור איתנו קשר באימייל: info@mahsan.co.il
בטלפון: 072-3344500 (ימים א'-ה', 8:00-16:00)
בפקס: 077-5558685
ב-WhatsApp: 054-7887-911 (הודעות בלבד)
עגלת קניות

העגלה ריקה

מבנה עלויות של שירות TPL


2023-04-03 17:53:07
במדריך זה נסביר על שירותי ה-mahsan והעלויות.

העלויות של שירותי TPL באתר mahsan.co.il מתחלקות לתחומים הבאים:
  • אחסון
  • ליקוט
  • חומרי אריזה
  • אריזה
  • משלוח
  • מעקב
  • החזרות
  • קליטת סחורה
  • שירותי משרד
  • פעילות מיוחדת

אחסון

עלויות האחסון נגזרות מהמקום שמוקצה לטובתכם במחסן. 
התמחור מתבסס על כמות וגודל יחידות האחסון ששמורות לכם במחסנינו (מדף, קופסאות בגודל שונה, משטח וכו').
המקום שמור עבורכם, גם אם זמנית חסרים לכם מוצרים במלאי מכל סיבה שהיא.
בתחילת העבודה איתנו נקבע יחד את נפח האחסון הדרוש לכם. אבל נתונים אלו יכולים להשתנות בתאום בין שני הצדדים.
לדוגמה: קבענו שעבור מוצר מסויים אתם צריכים מדף אחד שיכיל 3 ארגזים.
יש עיכוב של 3 חודשים בהם היצרן לא יוכל לספק לכם מוצרים נוספים, תוכלו ליצור איתנו קשר כדי להוריד הקצאה של המדף עבור מוצר זה, כך שלא תחוייבו עבור שטח האחסון.
מצד שני, יכול להיות ששלחתם לנו 5 ארגזים של המוצר, כך שמדף אחד לא מספיק. במקרה זה ניצור אתכם קשר ונודיע לכם שהגדלנו את האחסון ל-2 מדפים. אם המכירות של מוצר זה ירדו ואתם לא צריכים יותר 2 מדפים, תוכלו ליצור איתנו קשר כדי להקטין שוב את שטח האחסון.
אנחנו מאפשרים גם פעילות שלא דורשת אחסון כלל, אלא רק שירותי משלוח דרכינו.


ליקוט

בשלב הליקוט המחסנאי מאתר את המוצרים הדרושים למשלוח במחסן.
אנחנו יכולים להכין הזמנות שכוללות מספר מוצרים שישלחו יחד. בשלב הכנסת ההזמנה למערכת, אתם מוסיפים את המוצרים הדרושים לעגלת הקניות, בדומה לתהליך הזמנה באתר מסחר אלקטרוני. המחסנאי ילקט את המוצרים לפי הרשימה שבחרתם.
התמחור של שלב הליקוט יהיה תלוי בכמות המוצרים בהזמנה ובצורה בה המוצרים שמורים במחסן (האם צריך רק לקחת את המוצר, או אולי למדוד או לשקול את הכמות הדרושה).
חשוב מאוד שלמוצרים יהיה ברקוד יחודי כדי להקטין ככל הניתן את טעויות הליקוט. נוכל להדביק מדבקות ברקוד על המוצרים במסגרת פעילות מיוחדת בשלב קליטת המוצרים למחסן. נוכל גם לארוז את המוצרים בשקיות נפרדות בשלב קליטת הסחורה. כל זאת כדי שתהליך הליקוט יתבצע בצורה יעילה.


חומרי אריזה

כדי שהמוצרים שלכם יגיעו ללקוח הסופי בצורה תקינה, צריך לארוז אותם בצורה נכונה, באריזה המתאימה ביותר למוצר.
המחיר יהיה תלוי בחומר האריזה שנבחר לטובת אריזת כל מוצר ומוצר. 
לרוב חומרי אריזה המשמשים אותנו הינם מעטפות מרופדות ומעטפות בלדרות, אבל במקרה הצורך נוכל להשתמש גם בקופסאות ובגלילי קרטון. אנחנו מוכרים את המוצרים האלה דרך האתר 100dek.co.il, כך שלקוחות ה-mahsan יוכלו להנות ממחירים אטרקטיביים בתחום זה.
אם המוצרים שאתם מספקים מגיעים באריזה מוכנה למשלוח, כזו שאפשר להדביק עליה שטר מטען ובולים מבלי לפגוע במוצר, לא תחוייבו על חומרי אריזה.


אריזה

לאחר ליקוט המוצרים הדרושים, המחסנאי יארוז אותם בחומר אריזה המתאים.
במקרים מסויימים במהלך האריזה מתווסף חומר ריפוד כדי שהמוצר יהיה מוגן היטב באריזה.
התמחור עבור שלב זה יהיה תלוי בזמן שדרוש למחסנאי לארוז את ההזמנה. לדוגמה, הרבה יותר פשוט לארוז ספר במעטפה מרופדת מאשר להכניס את המוצרים לגליל קרטון ולהדביק את הפקקים כדי שלא יפלו במהלך המשלוח. תוכלו לצמצם עלויות אם תארזו את המוצרים בעצמכם בחומר אריזה מתאים ותביאו אותם אלינו ארוזים ומוכנים למשלוח.
בשלב זה המחסנאי ידפיס וידביק על החבילה שטר מטען ממוחשב עם הפרטים של הלקוח הסופי.


משלוח

החבילה הארוזה תשלח לכתובת שציינתם במהלך הכנסת ההזמנה למערכת.
אנחנו יכולים לשלוח את החבילה עם שליח עד בית הלקוח, לנקודת איסוף הקרובה לכתובת שתבחרו או בדואר רשום.
אנחנו משתמשים בחברת UPS למשלוחים פנים ארציים ולנקודות איסוף. מניסיון של שנים בתחום, זהו ספק המשלוחים הטוב ביותר שאפשר למצוא בארץ.
לאחר משלוח החבילה, ישלח אימייל עם פרטי המשלוח וקישור למעקב. האימייל ישלח אליכם או ישירות ללקוח הסופי במידה וציינתם את האימייל שלו במהלך הכנסת ההזמנה למערכת.

אנחנו שואפים להציע לכם את המחיר האטרקטיבי ביותר למשלוח, לכן האינטרס שלנו הוא לחייב אתכם את העלות האמיתית של המשלוח, בלי להרוויח על סעיף זה.
לדואר רשום ונקודות איסוף העלויות ידועות מראש ומשתנות מדי פעם ע"י ספק השירות. נודיע לכם על כל שינוי בתמחור בסעיף זה.
תמחור המשלוחים עם שליחים קצת יותר מסובך. ישנם איזורי הפצה עם עלויות שונות (ישובים גדולים, מושבים, איזורים מרוחקים וכו'.), יש תוספת תשלום להפצה לכתובת מגורים  לעומת כתובת עסקית וסעיפים נוספים שמשפיעים על העלות של המשלוח. ישנם ישובים מבודדים שההפצה אליהם תעלה פי 3 מההפצה לכתובת בישוב גדול, גם אם הוא מרוחק. אנחנו יודעים את העלות האמיתית של המשלוח רק אחרי שהוא מופץ ללקוח. כדי להתגבר על מכשול זה, בשלב ההזמנה המערכת תציג לכם מחיר ממוצע של המשלוח, אבל אחרי שנדע את המחיר האמיתי, נעדכן את המערכת ותחוייבו לפי מחיר זה.

עסקים קטנים עם פעילות דלילה יתקשו לקבל מחיר טוב מחברת שליחויות איכותית, או אפילו ידחו על ידם בטענה שהפעילות לא מספיקה לסטנדרטים שלהם.
אנחנו מאגדים משלוחים של מספר עסקים, בנוסף למשלוחים היוצאים מהאתרים שמנוהלים על ידינו, כך שברוב המקרים נוכל לקבל מחיר טוב יותר מאשר עסק קטן אחד.

נוכל להציע גם אפשרות של איסוף עצמי ע"י הלקוח ישירות מהמחסן שלנו.


מעקב

אנחנו עוקבים אחרי כל משלוח כדי לוודא שהשליחים מצליחים להשיג את הלקוח, ושהלקוח לא שכח לאסוף את החבילה מסניף הדואר.
במקרה הצורך ניצור קשר עם הלקוח ישירות, או עמכם כדי לקבל פרטים נוספים, או להזכיר לקחת את החבילה מהדואר.
גם חברת שליחויות והדואר מנסים להודיע ללקוח על המשלוח שצפוי להימסר בדרכים שונות (SMS, אימייל וכו').
שירות זה הוא חלק משירות המשלוח, ללא עלות נוספת.


החזרות

למרות כל הניסיונות להודיע ללקוח על המשלוח הצפוי, עדיין יהיו מקרים שהחבילה תחזור אלינו.
ישנם מצבים בהם הלקוח לא אוסף את החבילה מנקודת האיסוף או מהדואר, מסרב לקבל את החבילה מהשליח בגלל חוסר הבנה, לא זמין בטלפון והשליחים לא מצליחים להגיע אליו וסיבות אחרות הקשורות ללקוח.
ישנם מקרים בהם החבילה לא מגיעה ליעד גם בגלל השולח, לדוגמה, הוזנה כתובת לא נכונה במערכת, מספר טלפון שגוי וכדומה. 
את השליחים לרוב אפשר לעדכן גם אחרי שהחבילה יצאה מהמחסן, אבל ברגע שהחבילה נמסרת לדואר, אי אפשר יהיה לתקן או לעדכן את הכתובת.
מניסיונינו, אחוז ההחזרות מאוד קטן. כל עוד הלקוחות שלכם ידעו שהם צריכים לקבל חבילה מה-mahsan, אנחנו לא צופים בעיות בנושא זה.
לאחר שהחבילה חוזרת אלינו, נודיע לכם על כך ונחייב אתכם בגין עמלת החזרת המשלוח כפי שמחוייבת ע"י חברת השליחויות וכן בדמי טיפול עבור החזרת המוצר למקום.


קליטת סחורה

כדי לאחסן את המוצרים שלכם, נדרש לקלוט אותם למערכת ה-mahsan ולפזר אותם למקומם.
חיוב עבור קליטת סחורה זהה לעלות הליקוט עבור כל מספר קטלוגי של המוצר. אם נפח הפעילות שלכם קטן והסחורה נכנסת למחסן לא בתדירות גבוהה, לא נחייב אתכם עבור סעיף זה.


שירותי משרד

משרדינו יספק שירות בסיסי שקשור למשלוחים, כגון מענה ללקוחות בנוגע לסטטוס המשלוח (באימייל, צ'ט או וואטסאפ), יצירת קשר עם הלקוח לעדכון כתובת אם השליחים נתקלים בקושי למסור את החבילה לכתובת שצויינה, איסוף הזמנה מהמחסן וכדומה.
שירותים אלו ניתנים ללא עלות נוספת ללקוחות ה-mahsan.


פעילות מיוחדת

נוכל לספק שירותים מיוחדים לפי הצורך בתשלום נוסף. 
לדוגמה:
  • הדבקת מדבקות עם ברקוד על המוצרים במהלך קליטת סחורה למחסן
  • אריזת כל מוצר בשקית במהלך קליטת הסחורה למחסן
  • הזנת פרטי המשלוח למערכת מתוך רשימת אקסל או מערכת אחרת
  • ממשק מול מערכת חיצונית לקבלת הזמנות למשלוח
  • איסוף סחורה מכם או מהיצרן לטובת קליטה במחסן

תוויות:


מדריכים נוספים:

  • מה זה TPL?

    2023-04-03 14:36:46

    TPL אלה ראשי תיבות של Third Party Logistics, או בעברית - לוגיסטיקה המנוהלת ע"י צד שלישי. כלומר, מישהו אחר מנהל לכם את הפעילות הלוגיסטית של העסק (אחסון, ליקוט, אריזה ומשלוחים).